Höstlovs veckan

Denna vecka har det varit höstlov, en vecka vi hade ordnat ganska bra så att barnen kunde få lite lov, tyckte vi. Så här var planen:

Måndag och tisdag: förskolan/fritis

Onsdag: jag tagit ledigt, hälsa på min mormor.

Torsdag: ledig, tänkte baka (är ju snart kalasdags)

Fredag: farmor och farfar tagit semester och vill hitta på något med barnen.

Så här blev veckan:

Måndag: Noras ena "fröken" ringer mig på jobbet strax innan två, Nora har jätte ont i örat och är jätte ledsen. Fick ringa Mange som fick hämta Nora då jag var själv vid stängning. Öroninflamation och feber.

Tisdag: Mange hemma med barnen, jag var tvungen att jobba då vi var folk sjuka på jobbet.

Onsdag: åkte vi och hälsade på mormor trots att jag vaknade och var lite förkyld. hoppas jag inte smittat mormor.

Torsdag: Blev inget bakat. bombförkyld och feber...jätte tråkig mamma enl. barnen.

Fredag: Om ett par timmar kommer farmor och farfar och hämtar barnen för lite äventyr. blev inget jobb för mig idag i o m jag hade feber igår. så jag får några timmar för mig själv. Ska bli skönt att kunna vila lite i lugn och ro och barnen kommer att få göra något kul. win win...

Blev inte riktigt som vi tänkt men barnen fick vara hemma lite mer i veckan än i tänkt.

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det blir ju tyvärr sällan som man tänkt sig, men ni lagade ju efter läge iaf å det blev rätt ok i slutändan kan ajg tycka, massa krya på kramar!!!!

2012-11-02 @ 11:59:07
URL: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0