Hjälpredan

Städa städa varje fredag och så varje jul...för det tycker jag är kul.
 
Noras Pippifeberm har nog smittat av sig
 
Visserligen var det ju torsdag igår men jag städar ju nästan varje torsdag då jag är ledig.. =)
 
Igår var jag flitig som bara attan om jag får säg det själv. Mitt och Manges sovrum ser inte längre ut som ett föråd =) Så skönt. Sen städade jag det "vanliga" också, kök, toa och golven och lite spindelnät/spindlar i taket mötte sitt öde i dammsugaren.
 
Nora och Theo var på ovanvåningen och lekte nästan hela förmiddagen. Men när jag skulle börja rensa bland Noras leksaker som kom hon ju givetvis ner och skulle vara med. Det var tydligen kul att leka med alla leksakerna som låg längst ner i leksakslådorna.
 
 
 
Det gick inte lika bra då, så jag gick och fixade lunch och fick fortsätta när hon sen skulle sova, tog lite tid att få henne i säng.
 
Dockan var ju tvungen att få välling först och sen skulle det fixas med den här dockan på alla möjliga sätt.
 
 
Jaja tillsist var allt färdig städat, började 8 på morognen och när klockan var 15,00 hade jag moppat golvet. =)
 
Tar lite tid när man ska storstäda och man dessutom får "hjälp" med städningen. =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt och få sånt gjort!
Ja hoppas med magen lugnar ner sig lite :)

2012-11-09 @ 14:01:30
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0