dessa sjukdommar....

Återigen en vecka i sjukdomens tecken.

Förra veckan var Nora och Theo bara på dagis på onsdagen, Nora kräkte natten till måndag, sen igen på torsdag och fredag bara en gång varje dag och slem,  vi visste inte om det var magsjuka eller ej. Troligtvis var det inte det utan kräk pga förkylningen, bara slem. Men man vågar inte chansa.

Så igår vaknade Selma 05,40 och ropade från ovanvåningen (vilket hon inte brukar göra, utan hon bruka komma ner till oss om det är något) Jag gick upp för att kolla vad som var fel. då satt hon på toa och hade jätte ont i magen och hon sa att det känndes som hon behövde kräka.  ÅNEJ...

Inte förräns vid tre kräkte hon och sen säger hon jag sa ju att jag skulle kräka...=)

Så magsjuka...jippi.

Mange är hemma idag, så han har tagit hand om Selma i natt, så jag kunde sova.  Trodde vi ja.

3 i natt vaknade Nora, jag gick för att kolla vad det var frågan om.  Skållhet var hon. bara att ge henne febernedsättande och vatten. somnade hon?? Ånej hon var vaken till 05,30. vilket betydde att jag också var det.

När klockan ringde 07,00 så var jag mer död en levande.

Bara att gå upp (som en zombi) och göra sig iordning för att köra till jobbet.

Ringde Mange nu på lunchen, Selma pigg igen och hade beställt spagetti och köttfärsås till lunch. =)
Nora har förhöjdtemp, ingen feber.

Vi får väl se vad det blir av det hela.

Imorgon är det jag som är hemma med busfröna.

Denna månadens lön lär ju vara kul...vab.. vab.. vab..sjuk.. sjuk..... jippi.

Hoppas ni får en bättre start på veckan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0