Landskaps.....

Vi kom att prata om landskaps blommor och sånt på jobbet.  inte trodde jag att när vi sen googlade att det fanns, landskaps-, sten, fiskar, insekter, insekt, fågel , svamp och maträtt. och så blommor och djur, men det hade jag koll på.  Men jovisst finns det allt detta. Hittade det HÄR

Detta är i alla fall Skånes.

Landskaps-

Blomma:   Prästkrage
Djur:        Kronhjort
Sten:        Flintasten
Fisk:            ÅL
Insekt:     Bokskogslöpare
Fågel:       Röd Glada
Svamp:    Ängschampinjon
Maträtt:    Brännesnudda




Brännesnudda har jag aldrig hört talas om, och deffinitivt aldrig smakat!

 Hur kan detta vara en Skånsk maträtt?

Någon annan som hört talas om den?

 Måste fråga mamma och pappa om dem hört talas om detta.

Här är i alla fall receptet på denna maträtt (som jag inte är speciellt sugen på)









Kommentarer
Postat av: Johanna

haha då lärde man sig nått nytt då... :)

oh tonfisksallad, vad gott

2012-05-29 @ 19:17:39
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0