Picknick och brännboll!

Igår var det en hektisk dag, ganska mycket att göra på jobbet. Sen slutade jag kl. 16,00, snabbt till fritan och hämta Selma och sen till förskolan och hämta Theo och Nora.

Hann hem för att tvätta av barnen lite, som var så skitiga efter att lekt i sandlådan på förskolan, sen fram med kylväskan och packa ner pasta salladen jag gjorde i måndags kväll, packa skötväskan lite sen iväg till skolan med alla barnen (Mange skulle till sin kusins student) för avslutning med Selmas klass, picknick och brännboll stod på schemat. Vi kan ju säga att vi hade tur med vädret, strålande solsken heldagen men med moln i             " kanterna"  hela dagen, men dem höll sig borta. =)

Brännbollen kunde jag inte vara med på för jag fick minsann jaga Nora som gärna ville vara med. =) Det var så roligt att se barnen spela, det var barnen mot föräldrarna. Det roliga var när det var föräldrarnas tur att slå , så ställde sig nästan alla barnen i en klunga, och sen när någon förälder slog så rörde sig alla barnen mot bollen, som ett fiskstimm ungefär, det såg jätte roligt ut! =)

Duktiga var dem, dem t o m vann med 3 poäng...fast jag hörde minsann att det var lite olika poängsystem, barnen hade bl a stilpoäng...hahaha! =)

Roligt var det

Snacka om att jag hade tre trötta barn när vi kom hem strax innan halv 8.

Egentligen hade alla tre behövt hoppas i duschen då, men det funkade inte, då hade dem somnat i badkaret. =) Lite snabb tvätt för att få bort den värsta skiten! =)

Dem somnade snabbt, inget trams någonstans, skönt det för det var inte bara dem som var trötta kan jag säga! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0