Tosselilla!!!

I tisdags var hela familjen på Tosselilla, världens bästa och roligaste ställe som passar alla åldrar. Tur med vädret hade vi också, uppehåll i stortsätt hela dagen, enm liten skur kom det vid två tiden. Det ostadiga vädret gjorde också att det inte var så mycket folk, vilket var helt perfekt. =)
 
Barnens ögon lyste, även om inte Nora fick åka en massa karuseller så hade hon massor att göra, men det bästa ve ändå att hoppa....hoppa mamma hoppa mamma...hela tiden.
 
 
även om inte Nora kunde hoppa så myket, hon flög mest runt som en vante, så var detta det roligaste.
 
Vi hann knappt in genom grindarna, förräns leken började, och detta var verkligen barnens dag så¨inget stressande. så dem fick leka hur länge dem ville var dem ville. (ni föräldrar vet hur det är annars, skynda skynda , vi ska hinna med allt....=)..)
 
 
 
 
Mina klätter apor. Theo var som en liten spindelman...han tyckte detta var jätte kul. =)  jag klättrade också, men det här nätet gungade ganska mycket, inte bar om man är sjösjuk kan jag säga.,
 
 
Sen efter nästan en timmes lek precis vid ingången, gick vi vidare till karusellerna.
 
 
Oj som dem åkte, Theo var lite för kort och behövde vuxensällskap till nästan alla karuseller, Mange fick åka dem flesta med dem då jag inte fixar massa snurrande.
 
 
Radiostyrda bilar kunde jag fixa så där åkte jag med Theo.
 
 
Denna åkte dem hur många gånger som helst, ett litet fritt fall, där fick faktiskt även Theo åka själv, men första gången ville dem ha Mange med sig. Sen åkte dem den hur många gånger som helst själva. =)
 
Fass även en lite berg och dal bana, den åkte jag med dem. Theo var för kort.
Många gånger
 
 
Sen blev det ännu mer lek och bus, studsmatta är ju kul, Nora skulle absolut inte gå där ifrån. =)
 
 
 
Hinderbanan var okså kul för både stora som små =)
 
 
Medan dem stora barnen fortsatte gå hinderbanan så smet jag oh Nora iväg och tittade på...
 

Små söta kaniner.
 
Någonstans efter det somnade Nora i vagnen.
 
Selma passade på att köra....
 
 
till Theos stora sorg fick inte han köra, han var för kort. =/ Selma tyckte det var jätte kul.
 
Men medan Selma gjorde det lekt Theo pirat
 
 
 
Sen skulle vi gå till vattenlandet, då vädret inte var det bästa just då ( inte speciellt varm överhuvudtaget) blev det inte jätte mycket badande fast dem vill så frös dem som bara den efter bara en liten stund. Nora sov fortfarande så varken jag eller Mange behövde ju bada. det taka vi för..brrr...
 
 
tappra leenden! =)
 
Sen blev det lite mer karuseller och hopppande, lite mat och glass innan det var dags att bege sig hemåt.
 
Verkligen en heldag, vi var där 10,10 och körde där ifrån 18,30....trötta barn och trötta föräldrar, men vilken härlig dag. Tror det är en av dem bästa dagarna på hela sommaren!!!
 
Så härligt att se barnen så glada hela dagen. =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0