Mamma hur blir det med din födelsedag?!

japp det var i går.

Dagen började ju inte så bra.

Min klocka ringde, stängde av den, Manges klocka ringde jag stängde av den. Theo låg i vår säng och en olycka hände, så det var bara att få upp Theo in med honom i badrummet, av med alla säng kläder, slänga "Dudden" i tvättmaskinen. När jag står i sovrummet och viker tvätt kommer Selma in i sovrummet och säger: Mamma hur blir det med din födelsedag?!
Så hon hjälpte mig att bädda om sängen så jag kunde gå och lägga mig och låtsas sova så dem kunde komma och sjunga och ge mig frukost på sängen =) (söt är hon min stora tjej)

Sen var det lite paket öppning och Theo medelelade mig innan jag hann öppna ena paketet att det minsann var choklad! =)

Sen var det fullrulle med alla vanliga morgonbestyr innan skolan och dagis.

När jag kommer till dagis så får jag skön sång och ett paket att Theos bästa kompis (tack snälla så gulliga ni är) En fotoram med plats för tre bilder, en bild med Selma Theo och kompisen utklädda till påskkärringar, ett med Mange när han kör grävmaskin och ett på Theo och kompisen som somnat tillsammans i kompisens säng! =)

Sen kör jag till jobbet och hälsar på, och skulle lämna lite grejor från mässan, fick en liten paket där också.

Sen på eftermiddagen bar det av för föräldrargrupps träff.

Fixade god middag till mig och familjen på kvällen



Fläskfilé, rödvins sås, rotsaker från ugnen, kantareller! MUMA

Och så klar (det var ju trots allt min födelsedag och lill-lördag)



Kvällen avslutades med ett varmt bad, en bra bok , lite vin och lite chips

Tur att dagen bara blev bättre och bättre i alla fall.

Ett år äldre och klokare...eller vad säger man? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0