helgen blev längre

Vilken överaskning jag fick igår, efter att jag och barnen varit och lämnat tillbaka lite filmer vi hade hyrt och handlat en födelsedagspresent så kommer vi hem.....och vem är redan hemma jo min älskling, redan halv 3 (har aldrig hänt, om han inte varit sjuk)

Dessutom fick vi inte komma in, för han dammsög och skulle moppa, så vi fick hålla oss ute! =)

Helgen blev så mycket längre helt plötsligt. =)

Så idag när vi inte hade något alls planerat (första helgen på länge) så hann jag med massor (för att det redan var städat)

Så gympa med Theo, lite träning själv när han lekte i deras lekrum, varit i affären TVÅ gånger ( det man inte har i huvudet får man ha i benen) tränat lite cykling med Selma (går så där....), vikt en jädrans massa tvätt, läst lite böcker för barnen, hjälpt Theo och Selma att städa sina rum, myst med barnen och lagat en god middag....

tänk så mycket man får gjort när man inte har några planer. =)

I morgon är den ända planen att Selma ska på kalas, annars har vi ingenting i morgon heller...

Ganska skönt att inte ha något planerat även om jag får lite panik...jag går ju bara hemma hela dagarna så jag tycker det är ganska kul om det händer något! =)

Lilla Nora gör framsteg varje dag, står och går längst möbler, släpper t o m taget och står själv en liten stund, Petra var här i torsdags (super mysigt) hon sa att Nora kommer nog att gå snart, jag vill inte det, hon kan väl vänta tills hon är närmare 1 år....dem är ju inte bebisar längre när dem går! =( fast det känns som hon kommer alltid att vara vår bebsi! =)

Nu ikväll trillade hon rakt ner på ansiktet med nappen i munen, så det började blöda, men tanden var ok som tur var, men en fläskläpp lär det bli! stackaren så ledsen hon var!

Nått helt annat:

Vi renoverade ju vårt sovrum förra hösten för er som kommer ihåg, nu äntligen har vi fixat klart sängstummen (som inte hade rätt färg innan) Mange har slippat av allt det gammla och jag har betsat tre gånger och lackat två gånger, så förra söndagen kom den på plats, vi är nöjda även om det finns en och annan skönhetsfläck (men så är det väl med väl använda möbler?)

så här blev i alla fall resultatet, från brunröd nyans till detta.



Kanske lite ljusare än resten med samma färg i alla fall!! =)

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken superstart du/ni fick på helgen :-D Förstår att du var nöjd! KRAM KRAM

2011-10-09 @ 10:40:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men gud så skönt att han tog dammsugningen haha =) säg åt honom att lära min karl det med haha =). hoppas du får en bra söndag. kram

2011-10-09 @ 18:04:27
URL: http://bonusfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0