Boknörd?! javisst

Idag har jag fixa lite bland barnens böcker, som ni kanske vet så är jag galen i barnböcker, tycker det är så kul med barnböcker (jag vuxen böcker också, men jag har alldeles för lite tid at läsa själv) det är så roligt att läsa för barnen, och dem tycker det är så kul.





Böcker finns lite varstans i huset, på barnens rum, i vardags rummet, vid sängen, i "all"rummet där uppe....

Fler lär det bli, för det finns ju så många härliga böcker och kommer fler hela tiden.

En bok som varit favoriten hos både Selma och Theo är denna:



Återstår att se om det blir Noras favorit också om något år!

Theos favorit just nu är:



Den lånade vi på biblioteket förra veckan.

Selma har många favoriter med dessa två läses mycket för båda barnen just nu:



Härliga och mysiga böcker som är både lärorika och roliga! Både vuxna och barn lär sig något nytt.

Selma suger åt sig all kunskap, och tycker det är kul, så då är det perfekt med roliga och lärorika böcker!


Alla böcker är kanske inte så roliga att läsa, jag kanske inte tycker Theos tåg bok är så jättekul, men oj vad man lär sig saker jag inte visste om tåg! =)

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Böcker är rikedom! Barn blir fantasirika och får med sig så mycket om de kommer från ett hem där man läser :-) Massa kramar till er <3

2011-05-26 @ 15:20:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: mrs d

de här med böcker. hur ofta får man inte läsa samma bok för de små :)

2011-05-26 @ 20:38:32
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt och få lite ordning!



hoppas Theo mår bra och grillningen blev av!



Kram

2011-05-27 @ 08:43:47
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0