NORAS DOP

NORA Annie Lundahl

'

Theo ville inte vara med på kort! (inget jätte bra kort, men det enda jag hade på min kamera.)



En glad liten tös



Hela långa klänningen



Dukat och klart (innan dopet)




Smörgås tårtan



En rosa prinsesstårta till vår lilla prinsessa!



Går dagen var en intensiv dag, upp klockan 7 för att hinna med att dekorera smörgåstårtan (blev alldels för mycket, tur att Matte var och hämtade en STOR bit och att nästan alla fick en bit med sig hem), duka det sista och göra sig i ordning för att hinna vara i kyrkan strax innan 11,00.

Jag och syrran la Nora i vagnen och traskade i raskt tempo bort till kyrkan, Nora var lite trött och behövde sova en liten stund.

Dopet gick bra, Theo blev lite rastlös och Nora blev lite arg när vi tog nappen från henne precis innan hon blev blöt på huvudet! =)

Selma och Theo skulle egentligen hälla vatten från kannan till skålen, men när det var dax så vågade dem inte! =) Dem blev lite blyga!

Efter dopet (som inte ens tog en timme, när klockan var tolv var vi på väg hem och då hade vi hunnit fota i kyrkan också! ) så blev det smörgåstårta och prinsesstårta hemma hos oss.

Ett lyckat dop tycker jag det blev. Så klart så fick ju Nora lite doppresenter också som storebror gärna hjälpet till att öppna! =)

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så fina ni är <3 Å Nora är ljuvlig, av bilderna å texten att dömma ett PERFEKT dop! KRAM

2011-03-21 @ 15:22:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: josefine

hej :) fin blogg! kolla gärna på min blogg och kommentera , skulle vara snällt av dig , hejdå! :)

2011-03-21 @ 15:46:33
URL: http://viklunddjosse.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ Foto Tankar Känslor]

åhh så mysigt och så söööt hon är!



Ja, gisses vad tiden går fort.



Kram

2011-03-21 @ 23:03:17
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0