Rolig men intensiv helg

Har haft en rolig men intensiv helg!

I fredags följde jag med jobbet till Malmö och sen vidare till Köpenhamn.  I Malmö hälsade vi på vår glasleverantör, kolla hur det såg ut där och få ett ansikte på dem vi brukar prata med. Väldigt roligt.  En god lunch blev vi också bjudna på där.

Sen på tåget igen för att ta oss till Köpenhamn och till ett företag som gör fantastiskt fina glasögonbågar. Kul att få träffa han som designar bågarna och alla andra runt omkring.

Också kul att få se ett bildspel på hur dem verkligen tillverkas, i princip görs allt för hand, och det tar mellan 3-4 månader att göra EN båge!! Vilket hantverk, och att dem då kan göra en model i massor exemplar som ser likadana ut är helt fantastiskt tycker jag!

Väldigt spännande och få se detta.

Vilken tur vi hade, för dem hade besök av en kille från österrike också så dem fick berätta allt på engelska. Tur för mig för danska fattar jag knappt ingenting av! =) (Skånska och Danska är faktiskt inte alls lika ;)..)

Det var en väldigt rolig och trevlig dag med många skatt!! =) (nu kan jag vara mammaledig lite till, fått en lagom dos av jobbet...hihi)

I går var jag lite trött (vi var ju hemma ganska sent), men lite städnig orkades med, innan det var dax för "Skaka rumpa fest" som Johanna fixat (kanske för att jag för ett par månader sen var så sugen på att ut och "skaka rumpa")
För festen hos Johanna var jätte kul, vi hade super roligt, men vi kunde lika gärna stannat där, för inte var det speciellt kul på utestället vi hamnade på, skit dålig DJ, han spelade bara musik som lät likadant, dunkdunkdunk! typ.

Idag är jag rastlös som tusan, Nora är lite gnällig idag, vill absolut inte vara någonstans förutom uppe i famnen, så inte blir det mycket gjort här inte! Hunnit damma lite idag (undrar hur länge sen det var jag dammade? ganska dammit över allt)


Hoppas ni har haft en bra helg!!

kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

nej utgången kunde vi skippat, men tbaren verka inte heller vara så bra... stan suger på uteställen!! :(



kram

2011-06-19 @ 17:28:50
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Förfester är nnästan alltid bättre än själva utgången, så är det bara! Bamse kram <3

2011-06-19 @ 18:04:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: kittymon

Låter som du har haft en riktigt bra helg med massa olika grejer...sånt är kul när det händer lite och få skaka rumpa! Det har man inte gjort på jättelänge, vet nog inte hur man gör längre =)



Ja det är så skönt med sommarlov och att sonens slit i skolan gett resultat så nu kan vi koppla av och njuta.

Men vädret är mer än bedrövligt idag, känns osm höst!!! Fy tusan.....vill ha tillbaka värmen!!!



Kramis!

2011-06-19 @ 18:44:04
URL: http://kittymon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0