Vilken underbar påskhelg!

Haft lite påskledigt från bloggen! Men oj vilken härlig påsk vi har haft! (blir nog ett ganska långt inlägg detta)

I Fredags gjorde vi inte jätte mycket, lite pyssel och sånt.



Fingerfärg precis överallt!! Kolla in Theos ben...helt blåa! =) Det blev bland annat denna fina teckning:



Denna teckningen fick Helena av Selma i lördags när vi var där för påskfirande, Innan vi åkte hem till henne gjorde inte mycket, gick en liten promenad med Nora och sen bakade vi en choklad tårta som vi hade med oss på kvällen:



Såklart så kom påskharen med lite presenter till barnen! =) Oj vad spännande det var, blev inget påskägg i år med godis ( det fick dem från andra håll)

Dem gick på en spännande jakt i trädgården:



Nora fick ju också ha en lite present:



Men pappret var det roliga! =)

En trevlig kväll och god mat. Tårtan som vi aldrig gjort innan gick hem hos oss vuxna men inte lika mycket hos Selma och Theo.

På söndagen fortsatte påskfirandet. Men innan vi åkte till min mormor så skulle jag och Åsa ut och gå en långpromenad hade vi tänkt, men Selma skulle absolut följa med så då fick det bli skogspromenaden som inte är så lång istället!. Theo som följde med farmor och farfar hem i lördags hade fått hjälpa till och tvätt och köra åkgräsklipparen!! =) Och lådbilen!! =)

Vi hämtade honom vid två och körde vidare till min mormor.



Där blev det lek med nästkusiner, och en massa prat med kusiner! så mysigt, ibland är det skönt när vi inte är så många! =) Theo och Nino hittade varandra direkt och började leka! =)

Idag gick jag och Åsa lång promenad!! Så skönt det var!! Men lite skoskav på min lilltå för så klart var jag ju tvungen att ha mina nya gympaskor jag köpte i torsdags:



Sen åt vi lunch och begav oss till ÅNGLOKEN!! Tjoho gissa om Theo blev glad, en hel eftermiddag med gammla ånglok och vagnar!! =)







En uppskattad eftermiddag, inte bara för barnen:



Sen blev det glass, och korv till middag, ja i den ordningen, ibland blir det lite knasigt men det gör inget! =)

Efter denna påsk helg behöver vi nog en veckas semester! =) hihi..

Fått ganska mycket färg för hela helgen har det ju vari strålane väder och varmt, undrar hur länge det tänker hålla i sig!? Jag hade verkligen behövt städa men hur kul är det när det är så fint väder?

Hoppas ni alla har haft en trevlig påskhelg! (lovar att svara på kommentarerna så fort jag hinner)


Kommentarer
Postat av: Mrs D

å va mycket roligt ni har gjort! =) pyssla med barnen är så skoj och ta med dem till tåg, flygplan o.s.v. brukar aldrig slå fel!



kram

2011-04-25 @ 21:29:11
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: kittymon

Det verkar som om dom flesta tagit blogg semester under påsken och njutit av det fina vädret. Underbart med sommar redan i april!

2011-04-26 @ 14:44:31
URL: http://kittymon.blogg.se/
Postat av: Nina

ja jag ser det. vi hade oxå det. skulle behöva semestern efter påskledigheten :P

2011-04-26 @ 23:51:56
URL: http://deliciously.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken toppen påsk ni ser ut att ha haft!!! Å så tur att den kom fram å inte hamnade på villovägar, började bli lite orolig... Kram kram

2011-04-27 @ 08:58:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja påsken var toppen! Gick rent för fort dock! :(



Ja absolut, men grand bruka rju stänga där i slutet på maj och det är typ ända bra dansstället i den här lilla stan :(



kram

2011-04-27 @ 19:20:23
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja vi hade litet krigsråd i går å det lutar åt en beige/vit kombo :-) Ha en fin dag <3

2011-04-28 @ 08:47:32
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0