funderingar king danmark och danskar

Vi har haft en underbar härlig weekend i Danmark jag och mange! Mer om den kommer med bilder och så.

Men lite funderingar kring danmark och danskar får ni nu!

  • Danskar gillar nog friterat och panerat

Jag tyckte all potatis var friterad, antingen pommes eller friterad klyftpotatis

  • Ogillar grönsaker?

    Varför inga grönsaker?? vi var på en restaurang, det var inte ens dekorerat med nått grönt, jo lite persilja.

  • Kör som dem stulit bilen.

Är det därför dem flesta har nya bilar? inga bilar överlever så länge att dem blir "skrottibang bang" bilar.

  • All ost luktar fotsvett

    Varför vill man äta ost som luktar fotsvett??

  • Öl kan man dricka vilken tid på dygnet som helst.

    Nja kanske inte till frukost eller jo för frukost för danskarna är lunch, inte till morgonmaden då kanske?!

  • Lagar nog ingen mat hemma, var finns mataffärerna??

    Nej jag fattar det inte, vi körade runt rätt mycket och gick runt, men det ända man såg var några små netto butiker, handlar man all sin mat där?? verkar konstigt! Eller finns det stormarknader som vi har, maxi, willys?? Var har dem gömt dem någonstans??
    Eller så äter dem ute för det mest??

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha säg det.. :) i helsingör har de mataffärer iaf, där var jag inne i en :)

2010-09-26 @ 21:41:00
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

ASG vilka härliga å roliga observationer :-D Ser fram emot lite bilder sedan... KRAM

2010-09-27 @ 11:32:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Johanna

nej han har inte haft nått bekymmer med det, det är jag som liksom gärna vill veta när man ska ses och inte vänta 3år på ett simpelt sms... hans förlust inte min :)

2010-09-27 @ 13:17:20
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: anna

:-) Det var en perfekt beskrivning av danskarna.

2010-09-27 @ 14:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0