I väntan på Theo del 1

Väntan på THEO!!!  (blev inte så mycket gravidfunderingar då, hade ganska fullt up med Selma)

Allt kommer från familjeliv.

(2007-05-31)


selma ska få ett syskon i november., känns spännande undra om man får någon två barns chock?? det säger ju alla att man får..

bebben i magen rör på sig som bara den. nu har jag börjat känna h*n, mer än som en fjäril.

selma busar på som vanligt,

Hon fick spruta o läkar koll i måndags, vilken j-vla läkare, så osmidig man bara kan vara, undra om han igentligen var barnläkare?? det verkade inte så, kasta sig över en 1 1/2 åring med stetoskåp (??) funkar ju inte riktigt.klart hon börja gallskrika...men go glada unge =)...o sen sprutan var ju inte heller så kul men då hade i alla fall doktorn gått....o inte tänkte hon bygga några klossar eller rita när doktorn var där....rita gjorde hon sen när han gick =)...

men klossar e det bästa hon vet o älskar att bygga höga torn som hon river igen.

själv jobbar man som bara den, när två av fem är sjukskrivna, jobbar mer än mina 32 timmar i veckan, när ska jag få träffa selma?? hinner ju knappt med det...lite på morronen, innan jag lämnar henne hos mona, sen sover hon ibland när jag kommer hem halv 7, eller e på väg i säng i alla fall.

men sånt e väl livet ibland antar jag... längtar till v. 32 semster!!!!!!




selma traggar

(2007-06-18
selma pratar på som attan,lär sig ny aord varje dag känns det som..=)
just nu sjunger hon lilla snigel tre hundra gånger om dagen ungefär =)
hon sjunger ju den inte rent men man fattar att det e den hon sjunger...
annars jobbar man o sliter o magen växer, var på ultra ljud förra måndagen...en frisk liten bebbe...som jag tror e en kille....sen var det en kund på jobbet som spådde min mage när jag vänta selma som sa att jag skulle få en tjej, som spådde min mage nu oxå o hon sa att det ska bli en kille denna gången... ska bli kul o se om hon har rätt denna gånge oxå...
nej nu e det dax att gå o lägga sig, e en dag i mornn med.

halva tiden


(2007-06-26)



varit på mvc,
hjärtljud 155
vikt +4kg sen v.12
hb 115 (ska äta mer järntabletter suck)
blodtryck 119/50

känner massor små sparkar...hela tiden
har lite sammandragningar, ibland gör dem rätt ont...(minnen från förra förlossningen poppar upp) =/...
halva tiden har gått... helt sjukt..tiden bara rusar iväg.


selma säger nej till allt tre årstrots redan???!!! eller ska hon vara så här tills hon e tre hjälp!!!??...jaja det går väl över, ibland undrar jag hur jag ska fixa två barn samtidigt ett spädbarn o en busunge på två år. ojoj...
det löser sig säkert.


heltid


(2007-07-13)



fan vad det e jobbigt att jobba heltid 9-18 nu, ställde upp för att vara snäll men hur många går upp i tid när de väntar barn?? o så får jag knappt träffa selma. jag e hemma vid en halv sju tiden o hon ska sova vid sju. en halvtimme hinner vi träffas på kvällen typ o lite på morronen...så tråkigt, sen e man jätte trött på helgerna för graviditeten tar ju oxå på mig...men men det e bara 3 veckors heltid kvar sen har jag fyra veckors semester sen e det som vanligt 80 procent. ville bara klaga lite.

selma har börjat på dagiset nu...(dagmamma semester) det gick jätte bra mån, tis, ons..men igår o idag var det lite kinkigt att lämna, det känns så hemskt, men jag vet ju att det går över efter typ två minuter. det e bara tre veckor där sen får selma oxå lite semester. sen ska hon börja på ett nytt dagis, men då ska vi ha inskolning i två veckor så förhoppningsvis ska det gå bättre.

i magen händer det massor, en liten fotbollsspelare, selma var jag helt säker på att det skulle bli en tjej, men denna gågen pendlar jag tjej kille tjej kille kan inte bestämma mig. o det e skitsamma bara det blir en frisk bebis.





toaletten


(2007-07-18)


i förgår gjorde hon det....kassta sin sko i toalett stolen....jippi vad kul tyckte selma , mindre kul tyckte jag...fast nu när man tänker på det kan man inte låta bli att skratta...=)

bebben sparkar på som attan imagen...full rulle både i magen o utan för....selma e inte still för fem öre....knappt när hon sover heller...=)

på fredag får jag sluta lite tidigare...jippi...det ska bli skönt...ska köra hem till jessica(hon fyller år nästa vecka) o
äta smörgåstårta....mmmm...längtar redan...( det var sjukt längesedan jag åt smörgåstårta, inte så nyttigt men sjuktgott!!!) undra om selma gillar smörgåstårta?..tror knappt det...men man vet aldrig.
nej nu börjar man jobba om tre minuter...ingen optiker här idag...blir nog rättså lungt...



semester


(2007-08-15)

skönt med semester så man kan vila upp dig lite, eller vem försöker jag lura, tur att man jobbar mellan semestrarna...=)..vi har massor att göra hela tiden...o alla vill att man ska hälsa på (jobbigt med stor släkt ibland) men det har i alla fall varit lite fint väder både i början på förra veckan o i början på denna..så lite slappa vid havet har det varit. selma badade i havet som bara den igår, hon ville inte gå upp, blev jätte arg på mig när jag till slut bar upp henne..=)bebben i magen sparkar o håller igång, särskilt när man ska sova..=)
i morrn åker vi till ullared o shoppar loss lite, ska bli kul...hoppas dem fått in lite höst kläder nu.=)
o så ska vi ju förstås hälsa på linda o christoffer. ska bli jätte kul.
jessica ska passa huset, så det blir nog bra.
måste gå o packa lite, men det mesta får vänta tills i morrn har jag kommitpå , man behöver ju sakerna då oxå...=)


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så skoj att du har allt detta dokumenterat, å du har nått att se fram emot till helgen kan jag meddela!!! Kram

2010-11-01 @ 08:42:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul läsning :) Och nu är de snart tre hihi.



Ja vi får väl se hur länge jag ens kommer ihåg den listan haha. Minne som en guldfisk.

2010-11-01 @ 11:16:00
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0