Theo del 4

förlossningsberättelsen


(2008-01-02)

Fredagen den 16/11 på kvällen , känner en lustig känsla tänker nu kommer det nog snart igång, går o lägger mig.
Lördagen 17/11 06,30 det gör lite ont i magen, ligger kvar i sängen o halv sover tills selma vaknar en timme senare.
går upp o fixar frukost, har fortfarnade känningar, men inte nått mycket.
vi kör hem till selmas farmor o farfar, mange ska hjälpa clabbe med en garageport,gör lite mer ont i bilen. vi hämtar packe (manges bror)
mén sen avtar det o vi e hela dagen hos karin o clabbe, har känningar från o till
16,00 börjar det kännas igen nu lite mer, säger till mange att vi ska nog köra hem(tror inte riktigt att det verkligen tänker komma nu) kör hem packe, nu börjar värkarna komma var tionde minut, när vi lämnat av packe ringer vi o besäller pizza(måste ju ladda upp ) jag ringer mamma o pappa o frågar om dem kan komma o passa selma, (hade tagit en öl till maten)
18,00 vi har ätit pizza o är på väg hem till mamma o pappa med selma, värkarna kommer med mellan 7-10 minuters mellan rum.
vi stanna o snackar med mamma o pappa en stund, det känns rätt mycket nu.
20,30 jag tycker att vi ska köra in nu, värkarna kommer men 5 minuters mellan rum, så vi säger hejdå o kör in, (mange e mycket lugnare än jag trodde att han skulle vara (eller e det bara en fasad utåt)
21,00 vi e inne på förlossningen, blir uppkopplad till ctg, ligger där en timme med det, (tycker inte det e så kul,...obekämt(men det e skiftbyte så därför blir jag nog liggandes lite längre)
22,00 kommer en ny barnmorska in(jätte bra var hon) tar bort ctg:n, känner e öppen 2 cm. o värkarna kommer inte så tätt, hon tycker att vi kanske ska åka hem, men det vill inte jag, så vi ger det en timme o jag börjar vanka runt i korridorerna, ¨
22,30 nu börjar det ta i mera
23,00 barnmorska kommer in o kollar öppen 5 cm.
tur att jag inte åkte hem
nu kommer värkarna tätare o kraftigare är dem oxå.
Söndagen den 18/11 00,13 öppen 8cm. börjar kännas som jag vill krysta.
00,30 de tar hål på hinnorna så vattnet går, krystar
känns som han fasnar, sitter o spänne länge gör skit ont, säger aldrig mer barn.
00,47 ut kommer Theo 4010 g 52 lång
allt slutar göra ont, vilken befrielse (när ska vi ha nästa =)???)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0