Ingen bra start

Ingen bra start på dagen!!

Först vaknar Theo och letar efter pappa som redan kör till jobbet, då blev han sur för det. (han som annars är mammig) Sen skulle jag starta Tv för att Theo skulle titta på bolibompa tror ni TV:n funkar?? Nej den vill inte starta, jag försöker med allt möjligt för att få igång dumburken. Men inget ville funka.

Då vaknar Selma och frågar efter pappa för hon vill säga god morgon till honom ( men inte till mig, vad har jag gjort mina barn igentligen?? )

Vi går upp där uppe för att titta på bolibompa, tror ni boxen där uppe funkar då?? Nej då hittar inte den några kanaler, gissa om det finns en tokig mamma i huset då??!!!

20 minuter av morgonen har gått åt till detta.

Det slutar med att jag sätter igånge en film på datorn så får dem sittat och titta på den istället!

Och det gick väl bra, tills det var dax att klä på sig, Theo får värsta utbrottet och slänger sig på golvet (som värsta knatte, fnatte och tjatte) skriker och gråter. För han vill ha en traktor tröja på sig, som han hade igår!! Det får han inte för sin elaka mamma.

Sen avlöste utbrotten varandra tills vi äntligen kom till dagis!

Då skulle Selma på utflykt till en dagis kompis bondgård (det hade jag helt glömt bort) Tur att man alltid är förbered med varma kläder! =)

Theo blev sur för att inte han fick följa med, men det gick över när han fick höra att det skulle komma hästar (ponnys) och hälsa på , på dagis!! =)

Sen gick jag!!

Lite lugnare på jobbet, ingen som får några utbrott här i alla fall. =)

Theo måste ha vaknat på helt fel sida idag, TV:n också kanske??

Den måste funka tills ikväll det är ju tisdag och DH!!!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Oj vilken morgon, håller iaf tummarn att tvn kryat på sig till dh i kväll, annars får du komma till mig å kika ;-)= KRAMIS

2010-11-02 @ 12:28:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: kittymon

Igår fick inte jag och sonen nån bra start. Jag började med att totalt brinna upp och sonen fick sig en rejäl avhyvling. men sen vart det bra igen!



Ja det är nog bara du som gillar dagen med en extra timme. Men förstår att den kan vara behövlig för dig.

2010-11-02 @ 18:24:16
URL: http://kittymon.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj vilken morgon, lät inte så kul. dumma pappa som kör till jobbet så tidigt :)



Hoppas tv:n funkar igen! surt annars :(



Ja jag förstår inte varför jag var tvungen coh ställa vasen så nära kanten så den trilla i golvet :(

2010-11-02 @ 19:30:49
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0