Midsommar

En härlig midsommar hade vi.


Dagen började med att barnen vaknade lite för tidigt (som vanligt).

Vid halv tio gick vi ut för att plocka blommor till kransar och midsommarstång, sen gick vi bort till villa föreningen, där vi skulle fixa kransar och midsommarstången.



Theo fick hålla alla blommorna!


Det blev en lite stor krans till Selma


När det var klart gick vi hem och åt lite lunch vilade middag och gjorde vid oss.

Sen var det dax för dans kring stången och fika och lotter.   Mycket trevligt, och jag vann tom på lotteriet jag som aldrig brukar vinna! =)

   

Sen blev det dans kring midsommarstången


När det var färdigt firat där körde vi iväg till mamma och pappa för forsatt firande, med matjesill och potatis lite grillat till oss som inte äter matjesill ( som jag och barnen) såklart jordgubar till efterrätt!

Barnen busad som bara den, det fanns nämligen en jätte fin och hög sandhög hemma hos mormor och morfar som var jätte rolig att klättra i =)



Gissa om dem var skitigt sen? =)

Tur att vi duschade av dem innan det var dax att köra hem, eller ja innan Selma somnade framför tv:n hos mampap! =)

Måste säga att det var en mycket lyckad och trevlig midsommar afton! =)

Hoppas att ni också hade en trevlig midsommar!




Glad midsommarfirare! =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina kransar :)

Vi hade med ett fint firande...

2010-06-27 @ 05:42:52
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: johanna

låter som en mysig midsommarafton :) jmin var med mysig :)



haha grannarna på mitt plan är isina stugor så de lider inte alls haha

2010-06-27 @ 12:43:12
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Oj så härligt ni haft det!!! Hoppas T:s öron inte blir värre nu, själb har jag en febrig Holger :-/ Kram

2010-06-30 @ 10:56:42
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0