Väntan har börjat!

Jaha då har väl väntan börjat!! När ska lilla bebben titta ut?? kommer H*n innan BF eller prick eller efter BF???

Men min vanliga tur ligger jag säkert på förlossningen på julafton. Hoppas inte det, vill inte att bebisen ska födas på julafton. Lite tråkigt att han sin födelse dag på julafton.

Men enligt statistiken (som ni kan se nedan) så kommer jag att gå över tiden med 5 dagar och då kommer bebisen den 26 dec.

Hoppas ja inte följer statistiken.  Ska jag gå över så kan ja ju lika gärna gå över till januari. Annars så tycker jag bebisen kan komma nästa vecka! =)

Selma frågade i morse, när kommer bebisen?? (hon tycker ju att det är ju snart jul och då skulle ju bebisen komma) =)

Här nedan ser du vad som händer nu:

 

(från familjeliv.se)

 

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 2 fulla dagar (v37+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 21 dec 2010
Du har 18 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas bebisen kommer innan jag åker till ystad så jag kan få mysa med er alla innan dess. Och framförallt hoppas jag du slipper ligga och föda 24deec.... alla dagar utom den är okej :) Gärna i morgon :)

2010-12-03 @ 21:39:10
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi ja nu är det spännande, jag tror ni får åka in natten mot den 25 jag, all julmat sätter fart på det hela ;-) KRAM

2010-12-04 @ 09:26:40
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0