Pepparkaks bakande

Idag har det bakats pepparkakor nästa hela dagen! =)

Theo har kavlat och trycker ut pepparkakor, men att man bara ska trycka en gång på samma ställe gick inte in riktigt! =)






Så det tröttnade han på och gjorde sina egna varianter, mammamask pappamask och bebismask. =)



Selma bakade för fullt, hon visste hur man gjorde! =)





Men även hon tröttnade efter ett tag och gjorde bollar som hon tryckte ut istället! =)



Pappa Mange, Selma och Theo bakar för fullt! =)

Theo full med mjöl, från topp till tå!! =)


Det luktar peppakakor i hela huset, underbart!!

En runda till pulkabacken hann Mange och barnen också med, jag passade på att ta en liten tupplur istället, även om jag också skulle vilja åka pulka så funkar inte det just nu! =)

Trejde advent är nu förbi, men det har varit en trevlig tredje advent!

I morgon väntas lucia på dagis, Selma är så spänd! =)



Kommentarer
Postat av: Johanna

haha nej pulka är kanske inget alternativ ännu. jag gissar på de två från sölvesborg jag sökt kommer samköra sina intervjuer, och de sista jobbet gick ut i torsdags, så hoppas de ringer i veckan :) känner ingen stress över det har ju mitt gamla jobb kvar

2010-12-12 @ 22:04:55
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Patricia

Vilka fina bilder, vad mysigt ni ser ut att ha det :)



Själv köpte jag ett pepparkakshus som måste byggas, varje dag säger jag: idag ska jag fixa det, men det har inte blivit av :( inte lätt när man är "nybliven" mamma... och dessutom super förkyld :P

2010-12-12 @ 22:26:45
URL: http://patitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0