telefon

Varför pratar vi aldrig med varandra längre. jag menar riktigt pratat med varandra.

Nu bara sms:ar vi till varandra, eller skriver nått inlägg på facebook, kanske en kommentar på någons blogg.
Eller så "pratar" man via msn.

när jag var 14 - 15 år satta man ju i telefonen från att man kom hem från skolan tills man somnade (okej lite överdrivet kanske) Mamma o pappa var rätt sura emellan åt för att vi (jag mest, men även mina systrar) ookuperade linjen. Ingen kunde ju ringa hem till oss.=)

Men nu när man bara sms:ar, bloggar, facebookar och msn:ar, när telefonen alltid är ledig!!! Då är det ingen som ringer till oss ialla fall förutom försäljare, (kan inte dem sms:a istället?), undrar om det är många som ringer mamma och pappa nu ??

Jag saknar i alla fall prata i telefon... är det bara jag??

Eller är det lika förlegat som denna?...


bild lånat från wikipedia


puss på er

Kommentarer
Postat av: mirjam

tack så jättemycket för den snälla kommentaren! Det är alltid kul när man stöter på sånt!!

Hoppas du har det bra, många kramar Mirjam <3

2009-10-05 @ 14:30:05
URL: http://mergopergo.blogg.se/
Postat av: Dec,

sv: det hjälper inte på mig sådär jätte mycket.. Eftersom att jag är överrörlig. jag behööver inte tänja på kroppen mera. Men ibland kan de vara bra att stretcha typ nacke, lår och vader.. Du får söka på internet på hårdare stretch övningar! :)

min dag har varit toppen :) Din då?

Kram

2009-10-05 @ 17:21:48
URL: http://eelinslife.blogg.se/
Postat av: pelle

Usch, jag har alltid ogillat att prata i telefon ;) jag är nog precis i generationsskarven ;P

2009-10-05 @ 18:27:03
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Anna

Ja jag har oxå funderat på det miljontals ggr, men man kommer aldrig till skott tyvärr, är jäkligt dålig på det tyvärr. Men vi får väl alla ta oss i kragen "iallafall jag" har jag känt. Älskar dig iallafall många kramar

2009-10-05 @ 18:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0