Försov mig ...

Försov mig över en timme i morse. Och allt började igår kväll.

Igår när jag kom hem från jobbet, så låg Mange på soffan och såg jätte dålig ut, och mycket riktigt så hade han feber.
Selma satt under en filt,och sa att hon var jätte trött efter dagis , det hade varit jobbigt och hon var så gnällig, och visst hade hon också feber.

Theo sprang runt som en galning(för han är ju frisk) =)

Denna konstiga feber, jätte höga feber, varför?

Mange var ju helt utslagen av denna feber (han brukar inte bli så utslagen) jag natte båda barnen, och sen bar det av till maxi för att införskaffa veckans mat.
När jag kom hem brann Mange nästan upp!

Han gick och la síg, men var helt väck, jag fick se till så han fick i sig febernedsättande och vatten, sen kunde jag inte somna, för Mange var så orolig i sömnen.

När jag väl somnade, så väkte Theo mig, han ville ha välling (åt knappt nått innan på kvällen, så det var ju inte konstigt att han var hungrig) sen somnade han om, men inte jag, Mange fortfarande varm.

Sen somande jag nog till för sen vaknade jag av Theo igen, då hade blöjan hamnat på sne eller nått så det var helt blött i sängen, då var det bara att bytablöja på Theo o tvätta av honom och byta sängkläder, sen natti natti igen, Mange fortfarande varm.

En liten stund (04,00) senare vaknade Selma, brännhet även hon, och törstig, så fram med vatten och febernedsättande till henne också, och lite välling ville hon ha, sen bäddade jag ner henne mellan mig och Mange.

Hade svårt att somna, sen väkte Theo mig halv 6 och ville ha mer välling och det fick han, och jag hoppades på att han skulle somna om så vi kunde sova en timme till och han somande om och det gjorde jag också.

sen sova jag till klockan 08,00 och vaknade med ett ryck, shit jag skulle ju redan ha kört. Ringde chefen och sa att jag försovit mig, men att jag kommer så fort jag kan. Jaja det är lungt, bara du kommer...=)

Selma vaknade och hade jätte ont i huvudet, stakaren, Theo fick åka till dagis, så får Selma o Mange ta hand om (och gnälla på) varandra.

Båda två har fortfarande feber, så tråkigt.

Tänker på er mina älsklingar!

Idag är det Theos sista dag på dagiset, på måndag börjar inskolningen på Selmas dagis!! =) hoppas alla är friska då!

puss på er




hur kan man bli sur på någon för att man är sjuk, vi är väl inga robotar?? alla kan väl bli sjuka? är så trött på denna människa!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej vännen! Tack för alla ord. Vi måste ses snart tycker jag , de va ju ett tag sedan.

Hoppas selma o mange mår bättre snart. KRamar

2009-08-11 @ 15:19:53
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jo, det är sant, fredag är ju höjdpunkten på hela veckan :)

2009-08-11 @ 18:42:30
URL: http://aizah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0