Dudden är/var död

I lördags förmiddag när jag ringde hem för att prata med barnen, så komemr Theo till luren och låter jätte ledsen när han säger hej mamma.
 
Så jag frågar vad som är fel, detta får jag till svar:
T:theo
M: mamma
 
T: Dudden är död!
M: Men vad säger du är han död.
T: Ja han dog i natt.
M: Varför då då??
T: Han har varit sjuk i tre dagar och i natt dog han.
M: Oj då
T: Jag måste ju ha dudden när jag ska sova, så nu kommer jag att vara trött för alltid, eller i alla fall några år sen kan jag kanske somna på soffan eller nått!
 
Hej då.
 
M: Hej då
 
Sen brister jag ut i skratt, han lät så ledsen. Ni skulle hört honom. var få han allt ifrån??
 
Sen på söndagen när jag kom hem, gick han med dudden i handen, så fågade jag honom, va var inte dudden död? Theo svarade: nej han hade bara svimmar! =)
 
För er som inte vet så är detta Dudden:
 
 
En grå elefant (som här tydligen äter mat) Dock är denna bilden några år gamal så han är inte lika fin längde! =)
 

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

ha ha ja du barn är bara bäst, å dudden är kanske som jesus, dvs att ha kan återuppstå?!
Massa kramar <3

2012-10-03 @ 17:15:05
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Johanna

Nej men lilla Theo då, vilken tur dudden bara svimma....

haha ja det guppa lite, men det kan vara snapsen och vinet med som hjälpte till där! :P

ja det skall bli kul på lördag :)

2012-10-03 @ 22:02:31
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0