Strömlös

Full storm har det varit i natt. Strax innan 5 i morse vaknade jag då var vi utan ström, beckasvart i hela huset. fick tag i mobilen (tur den lyser lite) trevade mig fram till ficklampan, tur det funkade.

Iskallt på toaletten trodde nästan jag skulle stöta på en isbjörn. brrr...

Väckte Mange, så ha kunde bära ner Theo (Selma hade kommit tidigare på natten) Theo hade ju blivit livrädd om han vaknat och det varit alldeles mörkt.

Jag somnade inte igen förrän halv 7 tiden, Selma som vaknade vid fem tiden somnade inte igen och Theo vaknade vid 6 tiden.  Dem satt med ficklampan och läste en bok tillsammmans. =)

Nu sitter vi hemma hos mamma och pappa Jag och barnen för vi har fortfarande ingen ström. Hörde något om att vid 20,00 ikväll kommer kanske strömen tillbaka! suck.

Tänk vad beroende man är av ström. Tv: n funkar inte (försökte förklara detta för Theo, inte lätt att fatta när man bara är tre) man kan inte rosta bröd, man kan inte göra någonting man tänker att man ska göra!

Theo tyckte jag skulle sätta tillbaka strömen....om jag bara kunde så skulle jag göra det! =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja jobbar ju bara 75% och på 5 dagar...så då kan man sluta tidigt :) men över tiden blir inte övertid imorgon eftersom jag kom sent idag... men kan nog smita tidigare ändå haha



kram

2011-02-08 @ 19:26:54
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0