Theo del2

selma kissade på pottan.

(2007-08-27)



idag...hon ville själv sitta på pottan o efter en stund kom det lite kiss, hon blev jätte glad (jag oxå =) hihi) kanske möjligen en engångs händelse, men men , kanske dax att börja pott träna på riktigt nu då...??
i fredags den 24/8 tror jag att bebben i magen försökte vända sig, vilket hallå det var i magen, o jag som försökte äta frukost...=)
var på mvc i onsdags(22/8) gjorde glucos testet, det gick inte så bra, har tydligen för höga värden, graviditets diabetes, ska till csk nån dag ska få remiss, hoppas bara det går över när bebben är född. annars var allt annat bra. har gått upp tio kilo nu. ojojoj, med selma hade jag bara gått upp 6 kilo samma tidpunkt. men men, nu hade jag ju inte lika mycket att ta av heller som jag hade när jag vänta selma. =)
vi började skola in selma idag på nya dagiset. det gick bra. hoppas det går lika bra resten av veckan, o sen att det fungerar bra där.


börjat jobba igen.


(2007-09-03
ja då har man börjat jobba igen efter semestern, åtta veckor kavr sen ska man vara mamma ledig. =)
vi har börjat skola in selma på det nya dagiset förra veckan, det går hur bra som helst, det e så skönt att hon äntligen kom in där.
annars har det inte hänt så mycket, mange har semester denna veckan oxå, sen börjar vardagen på riktigt igen..=/



snart!


(2007-10-06

nu e det bara fem veckor kvar till uträknat datum, men den lille kan ju komma när som helst nu eller om 7 veckor...det vet man ju aldrig, men jag hoppas den lille/a kommer snart, längtar nu,.
börjar bli lite jobbigt detta, tungt men det går väl några veckor till.

selma hon växer o busar som bara den, hon kanske har fattat att det e en lite bebis i mammas mage, hon klappar den o säger bebis i alla fall, men hon kanske inte fattar riktigt ändå. =)
hon lär sig bara mer o mer, börjar bilda lite meningar, eller man kanske inte kan säga så hon sätter ihop ord, pappa sover , mamma sover, simba sover, bland annat, hade nått mer men det glömde jag. =)
vilket underbart väder vi har idag, solen skiner o det e vindstilla, riktigt fint höst väder.
ska hem till mamma o pappa ikväll o äta middag, slippa laga mat skönt..=)


UL-unders idag


(2007-10-29

ska snart köra iväg på ett tillväxt ultraljud, tänk om bebben är jätte stor...ojojoj...
(ska göra detta pga. grav diabetes, som dem säger att jag har, men varje gång jag tar prov så är det helt normalt, jag reagerade bara på glucosen) men men vi får väl se vad dem säger.

slutade jobba i fredags nu fär man vara hemma o ta det lite lungt, selma e ju lite på dagis, vilket e tur hon hade ju blivit knäpp av att vara hemma med mig...=) hon vill ju leka med max o linus.

men jag bara tänker på att: hoppas jag inte går över två veckor vad ska jag då göra, jag som inte gillar att bara vara hemma o dra. =/

jag vill att bebben ska komma nu!!!!

nu är jag hemma igen


(2007-10-29)

ul gick bra det var en normalstor bebis i min mage. nu får du gärna komma ut...vi längtar efter dig.

hoppas bara att jag slipper gå över två veckor denna gången oxå, pallar inte vänta, det e så tråkigt.

selma hon är så duktig måste bara få skryta lite hon kan alla namnen på barnen på dagis, o så har hon börjat prata lite meningar, så kul...fast man fattar ju förstås inte allt än ibland är det lite obegripliga saker...=) men det gör ju inget.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha det inlägget är ironi så det stinker i det bara för jävlas lite med någon som besöker min blogg för första gången och inte tar sig tid och kolla genom mer än de tre första som då var mest flum :)



17 blir jätte bra! =)

2010-11-05 @ 13:25:42
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0