larvigt

Denna lilla varelse väkte stor kallabalik här hemma i morse.



en liten larv, det blev Mange väckt för....

Pappa pappa vakna det är en larv, skynda dig du måste se den, den klättrar!!!1

En yrvaken Mange kom tillslut upp ur sängen för att se denna larv. =)

Sen var det fullrulle.

Frukost, iväg och köpa färg till lekstugan, vi undrade just vilken färg det skulle bli och i fall dem skulle kunna komma överrens.

Överräns kom dem, vi fick med oss färg hem både till lekstugan och till sovrummet, tapetterna är beställda. Skönt att ha det avklarat.

Hem och fixa lite att äta och sen har vi målat lekstuga hela eftermiddagen.  Nu ser den ut så här:



Grön med vita knutar! Båda barnen nöjda och glada! =)

Den ska bara målas en runda till, men så där på håll ser den helt okej ut, tittar man närmre ser man att det behövs målas en gång till och så lite finlir runt fönsterna.

Nu ska jag försöka få barnen i säng, och snart mig själv också tror jag, trött som tusan. Men jag var ju också vaken i natt/morse mellan halv5 och 6 för Theo vaknade och somnade om hos oss, men jag kunde då inte somna igen och så låg han och sparkade mig i ryggen hela tiden!



Kommentarer
Postat av: johanna

den blev kanon fin..vad hände med lila och gul? ;)



2010-08-22 @ 09:49:39
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha ha ja en larv kan vara spännande... svea är mer intresserad av krypen än av svampen vi plockar kan ajg meddela ;-P Å stugan blev såå fin! KRAM

2010-08-22 @ 13:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0