rymmaren

Har precis varit ute och powerwalkat med Åsa. mycket härligt även om det var mörkt!
 
Vi traggade som vanligt, och när rundan nästan var slut så kom något springande, en katt tänkte vi. Vi stannade vi en korsning där vi går skilda vägar och traggade lite 56minuter räcker liksom inte =) . Då kommer vad vi trodde var en katt springandes igen. det visade sig vara en liten hund.
 
 
 
Han sprang tvärsöver vägen och verkade väldigt stressad, men det var ju inte så mycket vi kunde göra just då! Åsa berättade att hon sett hunden för ett tag sen, springandes lös.
 
Jag kommer hem och rät som det är ringer Åsa, och undrar i fall jag kan hjälpa henne, för hon hade lyckats "fånga" in hunden i ett hörn. tog bilden snabbt ner till förskolan där hon var. Hon hade ringt polisen, men dem kunde inte göra något om inte hunden var infångad.
 
När vi stod där och lockade på den så hörde vi några ropa på en hund, och hunden lyssnade så jag ropade tillbaka var den var och så kom dem.
 
Vi berättade var hunden hade varit och att den sprang som en galning över vägarna.
 
Tur hunden kom tillrätt, men lite bättre koll får dem kanske ha på sin hund?? kan jag i alla fall tycka! Tänk om den blir överkörd eller något sånt.
 
Det var ju inte första gången den var på rymmen.

(Uppdatering om tjejhelgen i Helsningborg kommer så fort jag hittar sladden till mobilen, så det blir lite bilder)

Vill och orkar inte lägga in alla bilder på FB för att sen flytta dem till bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0