Ullared

Två dagars shopping i Ullared tar på krafterna.


Vi hade en händelserik resa upp till Ullared, Först skulle vi tanka men det gick inte för dem höll på att fylla på bensin, så vi fick köra vidare, efter en liten stund kräkte Theo. Jag tänkte bara onej inte magsjuka nu!! Men det var bara åksjuka som tur var!

Sen tankade vi, blev stoppade av polisen för kolla av körkort och blåsning, sen blev Selma kissinödig, dax att stanna igen, sen skulle vi fika.

Efter mycket om och men kom vi äntligen fram till Ullared.

Då sov Theo gott. Men vaknade efter en stund. Jag farmor och Selma gick och åt korv eller Selma åt korv för då var hon hungrig, sen kom Theo och faster Helena då skule Theo också ha korv.

Sen bar det äntligen in på Gekås hela gänget, lite shopping med barnen tills dem tröttnade och var hungriga (inte länge alls, och jag var nog mest hungrig =)..)

Efter vi ätit så shoppade farmor och Helena och jag och barnen stannade ute och lekte en stund, sen bytte vi av och jag shoppade resten körde till stugan.

Sen åt vi pizza på kvällen och jag och barnen var trötta och körde till stugan och Farmor och Helena shoppade.

Massor byten av barnpassning och shoppande, med det gick bra och barnen var så duktiga både på Geks och i stugan, lite trams när dem skulle sova, men så blir det oftast när man inte är hemma i sina egna sängar.

Sov gjorde dem i alla fall mer än vad jag gjorde för den sängen jag låg i var så hård och jag fick ont överallt.

Men när barnen vaknade till strax efter 4 på morgonen så la jag mig hos dem, bäddsoffan var skönare, så somnade vi en stund till!!

Dag två blev det mer shopping och bus, och vägen hem gick mycktet snabbare än vägen dit, ingen åksjuka inga poliser! Stackars farmor fick köra med en snarkandes bil hem. =)

I alla fall en stund! =)

Väl hemma var vi trötta, trots att vi sov halva vägen hem.

Massor kassar blev det med leksaker, kläder, och en massor andra nödvändiga prylar! =)

Massor kassa = massor mindre pengar!! =) Men vad gör det nu har vi födelsedags presenter och julklappar till barnen fixade, även någr gå bort på kalas paket inköpta!

Gäller att passa på att buka upp med leksaker när man är där, för det om något där är mycket billigare! =)

(kommer kanske lite bilder sen)


I dag har vi ägnat tiden åt att packa upp och stuva in sakerna jag handlat och städa och klippa gräset.

Nu kommer snart Anna med familj för att grilla, men tror ni inte det har börjat regna?? typiskt, men grilla kan vi ju göra med blir till att äta inne!


Kommentarer
Postat av: Becka

Hittade du mycket att köpa på Ullared? Skulle va kul att se om du hittade... :)



Mysigt med gillning ikväll!

2010-06-19 @ 17:03:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/beckasinnet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0