Kalas helg

 
I helgen har det ju varit kalas.
 
Theo äntligen fem år som han har längtat efter detta magiska tal. =)
 
Vi började redan kalasandet i lördags med barnkalas, direkt på morgonen tog han på sig sina finbyxor...sen började väntan på att barnen skulle komma.
 
När dem äntligen kom som glömde Theo öppna sina presenter och dem sprang direkt upp och lekte.
 
 
Inte förrän jag påminde honom om det efter dem ätit pannkakor kom han på att han glömt öppna presenterna, men då gick det snabbt.
 
Sen lekte dem med presenterna lite.
 
 
Sen var det tårt dags.
 
 
 
 
Efter det sprang dem ut, efter en liten stund tyckte jag dem lekte farligt nära skatten. Vi hade nämligen fixat skattkartor och "skattkista". Så vi drog igång skattjakt! =)
 
   
Theo tyckte att kalaset hade varit jätte bra och roligt, det bästa kalaset han varit på =)
 
Det tog tid innan Theo somnade den kvällen, han var nog uppe i varv skulle jag tro.
 
Söndag morgon Theos födelsedag kunde inte jag sova, vid 8 gick jag tillslut upp och åt frukost. Jag bara väntade på att barnen skulle börja vakna till liv så vi kunde sjunga för Theo. Känndes lite elakt att väcka dem när dem sover en söndagmorgon.
 
Tillslut vaknade Theo, så då fick vi väka Selma och Nora, Theo "sov" i sin säng! =)
 
Theo blev glad för sången?! och presenterna.
 
 
 
Nora blev lite mindre glad när hon inte fick öppna något paket.
 
 
Men hon har en snäll storebror som lät henne få öppna en.
 
 
 
 
Senare på dagen var det dags för kalas igen, denna gången släktkalas.
 
En massor paketer fick Selma och Theo.
 
Nora brydde sig inte om det så mycket med paketerna, hon fick två (en av gammlemormor som kanske inte kan komma pga vädret när Nora fyller år) och sen fick hon en pippiryggsäck var farmor och farfar =) Gissa om hon blev glad! =)
 
En väldigt slut mamma var det som landade i soffan strax efter 20.00. =)
Barnen är lyckliga det är ju huvudsaken.
 
Barnen hjälpte till att göra tårtan till släktkalaset vad tycks??
 
Lite mycktet strössel kanske?? =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0