Midsommarhelgen

Efter en väldigt blött midsommarhelg så har vi tinat upp!
 
Precis när vi skulle gå till dansen på midsommarafton så öppnade sig himmlen, vi trotsade vädret och gick dit i alla fall, precis när vi skulle dansa runt stången så slutade det regna. Men sen började det igen. Dyngsura var vi, men vard gör det? Varför skulle det inte regna midsommarafton??!! =)
 
Blev inte någon långvarig dans/fika där inte. Sen hem och torka till lite, fick ta till handduken och hårfönen för att få mitt hår torrt, innan vi skulle iväg på fest här i byn, vilket fick bli i bilen, det ville ju inte sluta regna.
 
Tyvärr blev det inte mycket foto pga regnet, hade nog med att hålla alla torra!  Eller någerlunda torra. =)
 

Denna bild har jag stulit från min älskling! =) Här reser dem stången som vi fixat på förmiddagen, inte mycket blommor hittade vi att sätta i den, men vad gör det?
 
På kvällen hon Åsa med familj blev det femkamp, killarna mot tjejerna, och såklart vann tjejerna! =)
Nora hejade ju som tusan på oss, så klart vi vann! =)
 
Sen grillade vi och dansade lite, vi gick där i från ( vi gick hem sen) vid midnatt, Nora hade somnat i vagnen och Theo i soffan men Selman partyprinsessan var vaken, ganska glad att vi hade med oss TRE vagnar =) Mange körde/drog två och jag körde en! =) Gick hur bra som helst!!
 
Sen på lördagen körde vi till IVÖ för att hälsa på och mysa med Theos bästa kompis familj, dem har ett hus där (som är till salu) synd bara att vädret inte var bättre, regn regn och åter regn (dyngsura igen) När man är på IVÖ vill man ju kunna bada och fiska och sånt! =)  Men nejdå det gick ju inte!

Supertrevligt var det i alla fall, och barnen tyckte det var kul att vi sov över där!!=)
 
Det roliga var ju bara att mäklaren ringde lördagkväll vid 21 tiden typ och sa att det skulle komma två par och titta på huset på söndagen vid 12. Hela huset fullt av barn och vuxna då ju!! =)
 
Jag vaknade av Nora halv 8 på söndag morgonen, när jag skulle smyga ner med henne fick hon syn på Selma och Linnea (3 månader yngre än Nora) Nora säger klar toch tydligt och jätte glad HEJ!! Både Selma och Linnea vaknade ju så klart. jag tog med Linnea ner och Selma förljde med, tänkte att Linneas föräldrar kan behöva sova lite, bytte blöja på dem små och gav dem välling.,
 
En viss mamma blev väldigt glad! =)
 
På eftermiddagen körde vi hem, smått blöta och frösna. (vid 16,00 tiden)
 
Fick barnen i säng på kvälle.
Sen unnade jag mig ett varmt bad en god bok och ett gott glas rött!!!
 
Det behövdes verkligen ett varmtbad efter en regning och blöt helg!! =)
 
En mycket trevlig helg, men kall och blöt!! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0