Bakdag!!

Idag har varit en riktig bakdag!!. vi började halv tio i morse ( då hade jag damsugit och moppatgolvet.) Jag hade lovat Selma att baka ett bröd, en limpa som vi fått hos syrran i påskas när vi var där, så dert gjorde vi, medan det jäste fixade jag lunch, idag blev det köttfärssoppa (värsta höstvädret ute ju) Barnen åt som dem aldrig sätt mat innan! =)
 
Efter lunchen var bröden klara.
 
 
Nora sov middag och dem två stora spelade lite dator, jag vilade en liten stund, sen fortsatte jag bakandet.
 
Det blev chokladmuffins (inte så ovanligt i detta hus)
 
 
Men jag tyckte inte det var nog där inte utan tog upp lite köttfärs ur frysen, fixade till den och sen gjorde jag piroger, dem blev mycket bättre än jag förväntade mig att dem skulle bli (tror inte jag har gjort sånna innan)
 
 
inte världens finaste, men dock goda! =)
 
Sen tyckte jag det var färdig bakat, tog ju några timmar!
 
Hann städa undan i köket innan det var dags att börja på med middagen, Köttgryta med ris stod på listan idag, och till min lycka hittade jag en påse kantareller i frysen sen i höstas. Blev en väldigt god köttgryta med champinjoner och kantareller och riktig grädde! Får man vara så osvensk att säga att grytan blev hur god som helst!!!??? Jag skulle kunna äta hur mycket som helst! =)
 
Jag gjorde såklart massaor så där är lunch till mig och barnen i morgon och dessutom hamnade lite i frysen 1-2 port mat finns där!! muma. =)
 
Efter att ha tillbringat nästan hela dagen i köket ( men lite spring ner i tvättstugan) så blir det att vika tvätt nu!! Jippi denna tvätt tar aldrig slut! Jag förstår min mamma nu....=)
 
Trött som attan men det är bara att börja vika, synd det är massor med strumpor.....
 
Go kväll på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh ja all denna jäkla tvätt!! Var kommer den ifrån??!! Grannen? ha ha

Ja du det var en underbar helg,. Vi behövde den allihopa. Tack goa du, tänkte inte på de alls. Ja det e inte så kul att åka så långt med barn, men de gick bra. En dvd till långresor är nog att föredra då.

Jajemen, syns ju på tisdag. (om allt går som det ska =) )

Kramar

2012-06-28 @ 22:22:52
URL: http://zupermamman.blogg.se
Postat av: Maya

Åhh vad flitig du har varit.
Vad för typ av bröd är det, ser så smarriga ut!
Delar du med dig av receptet?
Kram Maya

2012-07-01 @ 14:55:21
URL: http://mayashideout.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0