Nu börjar det sjunka in.....

Nu börjar allt sjunka in.

Jag tar det från början, den 10/1 var vi på bvc, vi bestämde att inget vaccin skulle ges för att Nora precis blivit frisk från en väldigt kraftig förkyldning.  Under förkyldningen slutade Nora att gå.

När hon sen började gå igen gick hon väldigt konstigt, så i torsdags förra veckan när vi skulle ta vaccinet så frågade jag om dem kunde kolla på hennes vänstra ben, för vi tyckte hon gick konstigt. Det tyckte vår bvc sköterska också så vi fick en tid till läkaren för att kolla upp det nu i tisdags.

Under helgen svulnade Noras ankel upp, så den var ganska svullen på tisdagen när vi kom till bvc läkaren.

Han skrev en remiss och skickade oss till barnakuten direkt (bara hem och äta lunch och packa lte välling och blöjor mm)

Sen körde jag och Nora in (mange fick köra hem och ta dem stora barnen) hur gulliga som hels där inne.
en barn läkare och massa skötorskor titta på Nora, två ortopeläkare tittade på henne. prover togs....

Vi fick åka hem (kanske för att jag traggade till mig det) Men onsdag morgon kl.7 skulle vi vara på barnavdelningen för att sen göra en magnet röntgen, Nora var tvungen att vara fastande från två på natten, pga att man mäste söva henne så hon ligger stilla.

Halv 9 fick vi reda på tiden vi skulle vara på magnet röntgen, vilken blev 12,45 (inte lätt att vara ett år och inte få äta och inte förstå varför)

Dem satte "infart" ( vet inte vad det heter) i armen, tog blodprover och sen fick vi vänta (gick bättre än jag trodde)

När vi kommer till röntgen så visar det sig att "infarten" i armen inte fungerar längre , då är Nora redan hysterisk för dem har varit på och provat med armen.  Inte lönt att sticka Nora igen sa dem inte nu när hon är så ledsen så hon kunde inte få något lugnande utan mask på direkt (skit jobbigt, det värsta jag varit med om)

Sen sa dem 2-3 timmar får du vänta nu, för detta tar lite tid.   (utan min dotter och utan att jag vet vad ni gör, och var hon är??)

efter mindre än två timmar fick jag komma till uppvak och sitta hos henne (tur det annars hade jag nog gått under)

Sen fick vi reda på att hon har en inflammation i fotleden och skelettet, antagligen bakteriell. Dem tog ett prov från anklen också som är på odling nu.

Antibiotika har satts in väldigt mot allt, dem vet ju fortfarande inte vilken bakterie det är. Så vi är inlaga men med dagpermis. (skönt att i alla fall få vara hemma på dagen)

För en lite stund sedan fick jag reda på att blodproverna hon tog i morse visar en liten förbättring inte mycket men lite. Sakta men säkert.....

En vecka ska hon få "vara" på sjukhuset... sen som det ser ut nu blir det efterbehandling hemma med antibiotika i 3 månader.


Förlåt för alla stav fel och allt osammanhängande, behövde bara skriva.....


Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh älskade vännen min.... men skönt att få skriva av sig det va? Tänker på er hela hela tiden. På lilla goa Nora som inte förstår varför dom måste ta prover varannan dag. På de andra två underbara barnen som undrar varför mamma (eller pappa) måste sova på sjukhuset...

Finns här. De känns så dumt. Jag vill göra allt för dig/er. Man känner sig så dum , så ja jag vet inte vad... du måste lova att tala om för mig om de finns ngt jag kan göra för er. Minsta lilla?! Lova?!

Älskar dig vännen.

Massa massa kramar

2012-01-27 @ 23:57:40
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men rara goa ni!!! Förstår att ni måste ha haft och har det skitjobbigt, hade som på känn att nått måste ha hänt... tur att det går åt rätt håll sakta men säkert! STORA KRAMAR från mig <3

2012-01-28 @ 08:30:50
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0