Söndriga veckan

Denna veckan är det nog söndriga veckan!!

I söndags gick diskmaskinen i sönder, på måndagen krachade tvättmaskinen. kan man bli mer galen för tvätt och diskhögen blir ju inte mindre direkt...

Diskmaskinen lyckades Mange fixa, hur han gjorde har jag ingen anning om, men den funkar nu ialla fall. Skönt för om inte tiden räcker till annars hur ska den då räcka till om jag ska diska allt för hand?? =)

Ännu värre är det ju med tvätt maskinen, för tvätta förhand är ju inget kul, och inget jag pallar göra, suck. Vi fick den att funka en tvätt, sen slutade det att funka, den tömmer inte den centrifugerar (hur det nu stavas?) inte. Tvätten som var i maskinen låg i massor vatten , jag har fått plocka ut den och krama ur så mycket vatten jag kunde.

Tur att mamma är så himla snäll, hon kommer och hämtar tvätten som låg i maskinen och lite till när hon ändå kör förbi och tar hem och tvättar till oss. Underbart, för tvätt högen växer ju hela tiden.

Mange ska titta på tvättmaskinen idag och se om det är nått han kanske kan fixa det också (tur man har en händig man). Hoppas det! Annars får det bli en ny tvättmaskin NU!!!

Diskmaskinen hade man ju klarat sig utan men inte tvättmaskinen, det går inte!!

Selma sa i morse, mamma mina strumpor håller på att ta slut!! mmm jag vet!! Panik!!

Tur mamma tar lite strumpor och tvättar till oss, tur att hon kommer hit i morgon med det!! =)

I morgon kommer min syster hit kanske båda jag vet inte!! Men syrran långt iväg kommer!! =) Hon ska hjälpa till med barnen lite så jag och Mange hinner städa, fixa smörgås tårtorna och allt annat som ska göras! =)

Sen är hon ju inte i Skåne så ofta så det kan ju vara kul för Selma och Theo och leka lite med henne, skulle tro det är ömsesidigt! =)

Nej nu är det dax att göra något!!

Trevlig helg önska jag er alla!!




Så här såg det ut i förgår =), idag ligger det snö och slask på marken =(

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men vilken otur!!!! Hoppas ni klarar er utan att fler saker går sönder... Ha nu en fin helg <3

2011-03-18 @ 16:08:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Trist när saker går sönder :(



Haha om 2år ser dte garanterat inte ut sådär... jag plocka undan lite innan jag tog kortet haha :)



kram

2011-03-18 @ 16:58:36
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0