Minisemestern

Vi har haft en fantastiskt mysig minisemster.

Onsdagen, hade ju jag att göra om man säger så, som tur var sov Nora nästan hela förmidagen, så jag hann packa och fixa det sista. Efter jag hämtat dem stora på dagis hann vi till och med fika hos grannen! =)

När Mange sen kom hem vid 16 så var vi packade och färdiga till att köra.


Försök till en tupplur i bilen


Vi körde till Gränna, eller lite utanför, där stannade vi över natten på Getingaryds camping (kan verkligen rekomendera den om man vill ha en liten mysig camping vid vättern! )


Lite film innan läggdax

Sen efter en natts sömn (lite sisådär sömn för vissa, då Nora var lite orolig) så körde vi vidare mot syrran och Chrille.

Vi kom fram strax efter 13,00.

Det tar lite tid att köra med tre barn, Nora har ju inte tyckte det varit så kul, har varit lite gnälligt. Men det har ändå funkat ganska bra, Theo är den som varit lugnast (det hade vi inte trott).

Vi kom i alla fall fram till sist till ett urmysigt hus och trädgård! Mitt i skogen. (nästan)



Vi gjorde inte så mycket mer på torsdagen än att kolla in huset och trädgården, äta lite gott (Maila receptet syrran!!! ) kyckling med rabarber och gräslök, låter lite konstigt, men det var verkligen supergott!!

På fredagmorgon efter frukosten så gick vi ut för att gräva efter mask, för sen skulle det fiskas (metas)





Sen packade vi lite matsäck, en engångsgrill, lite korv och bröd, mm.

Vi gick en lång väg till sjön (i alla fall om man frågar Theo, så var det jätte långt)



Det tog inte ens 5 minuter så hade Theo fått den första abboren, men den smet, kom upp på land men hoppade tillbaka! =)



Selma och Theo lyckades som tur var få lite fisk, jag fick en liten abbore och en gren


min fina gren =)

Vi var vid sjön ganska länge, varmt blev det, tillslut gick vi hem, var hemma igen vid halv 2 eller var hon halv 3? jaja nått sånt!

Vi var ganska trötta då allihopa, Selma och Theo tittade på film, jag somnade visst framför tv:n. =)
Chrille somnade också, så jag var inte ensam! =)

Sen blev det middag och lite vin och massor tragg! Vi bestämde att det antagligen blev fiska på lördagen också! =)

Och visst gjorde vi det!! men inte så länge som på fredagen, för på kvällen kom Chrilles familj, grillning och lite snack... barnen sprang runt och busade! =)

Syrran och Nora

En mysig dag!!

Sen var det redan söndag och dax att packa ihop och köra hem! =( Tiden gick ganska fort om man säger så!

Vi packade och fixade, åt lite lunch och sen var det dax att köra hela vägen till Gränna igen!!

På campingen så hade dem ponnyridning på kvällen, så klart ville barnen rida


Super kul, men Theo ser inte så mycket under hjälmen

Natti natti.

Vaknade hur många gånger som helst i natt, Selma vaknade och var kissinödig, Theo vaknade och jag vet inte, drömde nog, Nora vaknade hur många gånger som helst!! ganska trött när jag vaknade i morse!

Men vi hann ner till Vättern och kolla





Sen körde vi hem!!

Vi har haft en fantastisk trevlig underbar minisemester

(även om det varit lite tjattande här och där)

Borta bra med hemma bäst!!

Det var skönt att komma hem idag, det tyckte vi allihopa!!

Tack Jessica och Chrille för trevliga dagar!!




Kommentarer
Postat av: Nina

å ser verkligen super härligt ut!

2011-06-07 @ 14:00:52
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Johanna

Ja ledigheten har varit kanon! :) nästan känts som semester! Ni ser med ut och haft det helt underbart :) kram

2011-06-07 @ 17:06:06
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: kittymon

Vad skönt med lite minisemester med familjen och det kan vara ganska jobbigt att bila med barn så jag är impad att ni orkar. Jag har ju bara ett barn eller snarare tonåring.



Ha det så bra!

2011-06-09 @ 14:00:21
URL: http://kittymon.blogg.se/
Postat av: Johanna

det åskade ute vid torsebro det var där det slog ner i ett ställverk ):



kram

2011-06-10 @ 15:17:40
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ni ser verkligen ut att ha haft det supermysigt av bilderna att dömma, däremot ryser jag när jag ser bilden med sniglarna, fyyyyyyy... ler Hoppas ni får en fin helg <3 Förresten, har Petra fått sin bäbis nu? KRAM

2011-06-11 @ 08:33:45
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0