20 grader varmt!

Måndag! Inte varit någon jätte bra måndag! Har haft sjukt ont i min höft, (har någon inflammation i nått fäste, inte skönt, hoppas iprenkrämen hjälper, vill inte ha kortison spruta)

Helgen har varit roligare (även om höften gjort ont då också)

I fredags åkte Mange till Kina och köpte mat ( i alla fall enl. Selma) Min älskling måste vara superman om han hinner till Kina och tillbaka på 20 minuter! =)

I lördags gick jag en tur på stan medan Selma och faster Helena gympade! =) Skönt att vara utan barn en liten stund! Senare på kvällen kom Anna med familj och grillade! En mycket trevlig kväll!! =)

I söndags så röjde jag lite, fixade till lekrummet på ovanvåningen så Nora kan flytta in i sitt rum!



En liten soffa åkte ut och istället får en säng agera mysplats:



Bilmattan och leksakerna åkte upp. Sen är det lite små grejor till som ska på plats.

Blev bättre än jag trodde. Men oj inte bra för höften.



Nora har fått sin stora spjälsäng och en ny mobil! den gillade hon mycket. Får se hur det går att ha henne där inne nu, jag får väl seperationsångest medan hon sover som en prinsessa! =)

Detta har jag fixat idag, Mange satte upp sängen igår jag har bäddat och fixat idag!

Söndagen innebar också en tripp för att införskaffa en ny tvättmaskin, den gamla funkade verkligen inte längre. Nu ska man bara lära sig den nya tvättmaskinen. =) Men skönt är det med en nyare maskin än den som stod där!  Vet inte hur gammal den var, fanns ju här när vi flyttade in.

I eftermiddag har vi bara varit ute, suttit i solen och fått lite färg. 20grader varmt helt underbart! =)

När det var dax att laga middag, Selma vill hjälpa till och sen skulle hon duka och vi skulle minsann ha servetter, så hon skulle vika dem fint! =)




Laxrisotto blev det till middag! Med påskliljor på servetterna. =)



Nora skulle såklart sitta med vid middagen! =) (snart är det dax för smakportioner, hihihi)


tre trötta barn i pyjamas (för några timmar sen)

Nu säger vi gonatt!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

vad Nora ser glad ut på bilden tillsammans med sina syskon :)



Ja, vädret har varit helt underbart :)

kram

2011-04-11 @ 21:54:40
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: kittymon

Usch det där vet jag allt för väl om hur det är att ha ont och kortison sprutor är väl bra men inte kul att få. själv är jag lite smått beroende av dom. Det ända som hjälper nårgorlunda en viss tid.



Gud vad härligt med sån värme avis. Vi hade bara 16 och mulet men bara det var riktigt skönt mot vad det har varit.



Kramar

2011-04-11 @ 22:51:40
URL: http://kittymon.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg.

2011-04-11 @ 23:05:05
URL: http://duggin.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken mysig helg <3 Hoppas du känner dig bättre i höften i dag vännen! KRAM!

2011-04-12 @ 06:39:56
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0