En helt vanlig söndag....

Dagen idag började inte så bra, Vaknade med huvudvärk och halsont. trött som tusan.

Sur blev jag för jag har ju bara varit fri från min andra förkylningen en vecka, vill inte ha en ny!

Men det ordnade upp sig under dagen, mår bättre nu men är så trött.

Jag orkade t o m att röja undan här hemma. tycker det är saker precis överallt här. men nu är det lite mer ordning i alla fall.

Så här blev det när det blev klart i ena hörnan:




Tog inte något före kort men på nästa bild ser ni vad som låg i hyllan och nu inte får plats mera:




hmm vad ska jag göra av detta??



Nu är det undan plockat och in stuvat/kastat.


Medan jag städade och fixade, så var barnen ute och lekte och mange fixade dörren till sovrummet och mekade lite med sin bil, sen när han var klar med bilen så gick dem till lekplatsen och lekte.

blev en bra dag, jag behövde lite lugn och ro medans jag städade, och Mange och barnen behöver lite egentid (rolig egentid) ibland.

På menyn ikväll blev det taco, Theo vår lilla mästekock vill ju alltid hjälpa till:

      Hacka gurka och paprika var kul. Men bitarna kanske blev lite i största laget, men vad gör det??

Ha är så duktig och tycker det är så kul.

Selma somnade på soffan medans jag och Theo lagade mat, sen ville hon inte alls vakna när maten var klar, så hon fick sova.

När vi hade ätit klart så vaknade hon och ville också ha taco, klart hon fick det. Sen ville hon gå och lägga sig igen.

Hon somnade!!??!! vi blev helt förvånade kan jag säga.

Men NU vaknade hon igen och är nog inte så jätte trött, för det är mamma jag är törstig...jag är hungrig....jag kan inte sova, jag har ont i huvudet.......

Suck...

Snälla Selma somna nu, annars blir det jobbigt i morgonbitti.

Nu ska jag gå och bädda om sängen, så härligt att lägga sig i en nybäddad säng! =)

Dagen började inte så bra men slutar dessto bättre! =)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas hon somnade om igen :)

2010-10-04 @ 09:27:53
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Oj vilken rejäl rensning du gjort! Ska följa ditt exempel å ta mig an hallen när lillebror somnar... Kram!

2010-10-04 @ 11:13:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sandra

Aktiv söndag det där, bra jobb :)



Tyckte jag kunde passa på att lyxa till det lite och skämma bort mina föräldrar när jag ändå var hemma :)



Nja det är rätt fint det med du, komma hem till lagad mat är lyx!!! :)



Det blev ju ingen rumpskakning men vi hade trevligt ändå tycker jag.

2010-10-04 @ 13:11:00
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja snart och då skall jag minnsan ha stor fest!

2010-10-04 @ 13:23:12
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0