Värme, sol, bad och Smurri (med bilder)

Världens sämsta bloggare är jag just nu!! Orkar inte sitta framför datorn när det är så varmt ute!
Lite uppdatering:

Torsdag: Vi gjorde inte mycket jag och barnen, dels var jag inte riktigt pigg för jag hade hostat halva natten. På eftermidagen var vi ute och jag fyllde på plaskpoolen med nytt vatten, så dem kunde bada lite, medans jag låg på en filt i skuggan!!

På kvällen kom farmor och farfar en runda och hade med sig en överraskningen till Theo nämligen en tramptraktor, gissa om han blev glad!! =) Han tankade massor av gånger för att annars kunde den inte köra =)

Fredag: Theo bryter ihop på morgonen innan dagis! Mamma var är farfar? (han var kvar när Theo somnade på torsdagen) Han har kört hem!  Theo bryter ihop och slänger sig på golvet och skriker efter farfar. jag aknar (saknar)min farfar.

Sen blev han glad igen när han upptäkte att traktorn fortfarande var kvar =) den ville han ha med sig till dagis!! han blev lite sur när han inte fick det! =)

Jag jobbade till 16,00 sen körde jag och hämtade barnen och sen hade vi en mysig men varm kväll.

Selma villa ha smurri (gissa vad det är?!)  så det fixade jag blåbär, banan , mjölk och lite honung! Selma och Theo blev så söta om munen efter det! =)



Sötnosen Theo efter "Smurrin"

Lördag: Vi körde hem till mamma och pappa och åt frukost (andra frukost för oss) Syrrorna (mina) var också hemma. Sen bar det av till marknad, lite fynd, men mest godis som vanligt =) Det var lite för varmt för att köra på marknad kan jag medela! Men efter det körde vi iväg och badade hela eftermidgen det var väldigt skönt, Selma och Theo hade så roligt!

Theo somnade till slut på filten lekandes med en bil, så trött han var, det var inte det lättaste att få liv i honom sen!   I bilen på vägen hem somnade båda två! Och vi tänkte att nu blir det nog svårt att få dem i säng ikväll, men inte så svårt. marknad sol värme och bad tar på krafterna när man är liten (ja när man är stor också)

Jag och mange kom inte i säng förrän vid halv ett det var så varmt att man inte ville gå och lägga sig, vi ville bara försöka vädra ut här inne, men det är inte så lätt när det är över 20 grader ute och vindstilla även så sent!



Selma fick en skällande hund på marknaden och Theo en bil



Selma valde strumpor till mig och dessa till sig själv, vad gör det att hälen sitter långt upp på vaden ?? =)


Mina strump fynd! =) (några av dem)

Söndag: Idag är det minsan lika varmt men det blåser lite i alla fall, det blir stranden i dag!!

Imorgon blir det att jobba i en kokhet butik...puh..längtar inte!

Mange och barnen har semester nu!! skönt för dem. Själv jobbar jag två veckor till innan jag får ledigt!!


Lite bilder hade jag som jag skulle lägga upp också men givetvis vill inte datorn och kameran prata med varandra....jag hoppas det funkar senare idag så ska jag peta in lite bilder.


Hoppas ni får en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej man orkar inget alls nu....skönt med stranden, tur i oturen är det kalas idag, annars hade jag nog åkt dit idag trots min hals.... :)



ja 30timmar när man bara går hemma, det är mycket, men vissa skall ha allt... tur någon är vettig som du ;) någon sa ja men om mitt barn har kolik, so what, dagiset finns inte till för din skull utan för barnen. klart kolik är ingen hit, men man har en pappa med :) förhoppningvis! :)

2010-07-11 @ 10:28:08
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi då är vi två dåliga bloggare, för även här njuter vi av sol, bad, mat, vänner och lekar och upptåg, datorn åker fram först vid sena kvällar å mulet väder ;-P Kram

2010-07-11 @ 17:09:51
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0