förbaskade snö

Nu får det faktiskt vara slut på denna här snön!!! blir galen och mer ska det komma!! (okej igentligen är det ju mitt eget fel, men i alla fall!! )

Imorse efter att jag lämnat Selma och Theo på dagis kom jag på att jag glömt mobilen och två brev (som skulle skickas idag) hemma, så jag kör tillbaka hem, parkerar och går in, hämtar grejorna och går ut startar bilen och ska köra iväg, tror ni då inte att jag fastnar i alla snö, bilen vill inte köra någonstans, det går inte att backa och det går inte att köra framåt heller!!  F-N vad gör jag nu??

Jag ut ur bilen fram med snöskyfflen och börjar skotta lite vid bilen, sätter mig igen provar NEJ fortfarande fast, så provar jag några gånger.

Ger upp, ringer C och säger att jag blir sen till jobbet, sitter fast på uppfarten, jä-la snö!

Springer in till grannen tänker hoppas han är hemma!! Och det var han som tur är! Så han får hjälpa mig (tack snälla) (lite pinsamt, tur man känner den grannen lite i alla fall)

Han putta och jag gasa, tillslut kom jag i alla fall loss!! Lite försenad, men jag kom ju i alla fall till jobbet!!

Så igentligen är det ju kanske inte snön jag är mest irritetad på igentligen utan det att vi har skottat för dåligt!!

Dagens träning blir lunchpromenad (avklarad) och ikväll skottning som bara den!! Vem behöver gymkort när det bara snöar hela tiden??!!

Suck!

Nu har jag i alla fall skrivit av mig denna agg mot snö!! =)

Hoppas ni alla fick en bättre start på morgonen än vad jag fick!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0